Az ajánlási időszak lezárult
#25

Lexus LS 400 - A madám

Száraz tények

Vagy mégsem?
Szavazatoddal Te is befolyásolhatod, hogy ez a cikk bekerüljön-e a Kihagy6atlanok névsorába!

  • Helyezés: 25. /27
  • Pontszám: 5.27
  • Szavazatszám: 26
A téma további cikkei
Kicsit Audi, kicsit Ford, kicsit Mercedes, kicsit BMW, kicsit valamelyik amerikai batár a sok ezerből. Mellesleg meg japán.
Lexus LS 400 - A madám A nyolcvanas évek vége felé az autóipar kezdett elszürkülni. Minden gyártó piacra dobta az épp aktuális modelljét, a Golfból a tizenegymilliomodik darabot közelítették a germánok, Passatból is a harmadik generáció dübörgött a gyártósorokon, és ki ne emlékezne a korszak feledhetetlen Fiat Unoira és Regatáira? A középkategória többé-kevésbé teljesen foglalt volt itt Európában, az USA-ban meg leginkább a gyereknek vették meg játszani, vagy az asszonynak bevásárolni az itt családi autónak használt modelleket, és leginkább az ott megszokott felszereltségű batárokkal járkáltak, amelyek – valljuk be – leginkább az amerikai autógyártásból kerültek ki. Néhány európai gyártónak sikerült ugyan betörnie erre a meglehetősen speciális igényű piacra, de igazi nagy berobbanás nem következett be.
Lexus LS 400 - A madám Eidzsi Toyota a 80-as évek elején szintén rájött, hogy a Japánt porig bombázó országot azzal lehet a legjobban büntetni, hogy befurakodva nemzeti autópiacára, dollármilliókkal rövidítik meg a gazdaságát. Nosza, 1983-ban a gondolatot tett követte, és kezdetét vette az autótörténet egyik legelmebetegebb vállalkozása. Első körben a piaci igények és a konkurens márkák és típusok felmérése volt a feladat, és a Toyota cég ennek japános hozzáállással tett eleget: az Öreg dizájnerek és mérnökök hadát küldte széjjel a szélrózsa minden irányába, legkivált Európába és Floridába, ahol is a vásárlók igényeit, életvitelét, vezetési stílusát dokumentálták a legmesszebbmenő precizitással, feljegyezték a különféle autómárkák típusainak erős és gyenge pontjait, vevőelégedettségi statisztikákat készítettek. Eközben a hátországban kitalálták a nevet, amelynek hátán az USA-ban kissé lesajnált és menthetetlenül kisautónak bélyegzett Toyota kiemelkedhetett a skatulyából: Lexus. A névhez azonban még jó ideig nem tartozott egyetlen prototípus sem, mert Eidzsi parancsa szerint az új autó nem tartalmazhatott semmit már meglévő Toyota modellekből, mindemellett olyan tulajdonságokkal kellett rendelkeznie, hogy a Cadillacen és Buickon nevelkedett amerikai polgár ellenállhatatlan késztetést érezzen arra, hogy mostantól ebbe csorgassa a napi betevő hamburgerét. Ennek megfelelően a tervezés során 300 szabadalmat jegyeztek be a Toyotának…
Lexus LS 400 - A madám A csodára várni kellett egészen 1985-ig, ekkor készült el ugyanis az első példány, szigorúan tesztelés céljából. Egy csiszolatlan gyémánt, amely 1400 mérnök, 2300 technikus, 60 dizájner és számos más résztvevő közreműködésével készült el, a legszigorúbb alapelvek figyelembevételével.( Hangmérnökök hada tervezte meg a hifi hangminőségén túl az autó összes zaját és vibrációját, az ajtók csapódásának hangjától a kapcsolók kattanásáig.) Ezután újabb és újabb prototípusokat kellett legyártani, szám szerint 450-et (ez több, mint a világon létező összes Ferrari Enzo), párhuzamosan 1986-tól megindult a valós körülmények közötti nyúzás is. A tervezők egyszerűen mindenre gondoltak: az USA-beli melegre és száraz vagy épp tengeri levegőre, az orosz télre, a városi épp-csak-felmelegszik-üzemre éppúgy, mint a német autópályák sebességkorlátok nélküli, hosszas 240-es tobzódására, esetleges Autobahnpolizei-segítséggel.
Lexus LS 400 - A madám Időközben formát öltött a végső név is: Lexus LS 400. Az LS természetesen a rendkívül fantáziadús Luxury Sedan rövidítése, a 400 pedig a motorra utal, ami a maga 3969 köbcentijével, 32 szelepével, V8-as kilencven fokos elrendezésével meglehetősen markáns erőforrásnak számít még ma is. Ha hozzáadjuk a 250 lóerős teljesítményt, amit 5600-as fordulaton ad le, láthatjuk, hogy az öreg Toyota nem fogott mellé, amikor a nagy európai luxusmárkák ellenfelének szánta az első Lexust. A teljesítményre nem lehet azt mondani, hogy olyan egetverően sok, de egy luxuslimuzinnak nem is kell több (ezzel is 7,9 másodperc alatt éri el a százat), a kényelmes tempójú utazáshoz ez bőven megfelel, a komfortérzést pedig egyrészt a légrugózás, a szinte mindenre kiterjedő elektromos vezérlés, az Optitron vetített, tükröződésmentes műszerfal, a négysebességes automata váltó, a valódi króm- és fabetétek, másrészt a majd’ 1,7 tonnás saját tömeg adja hozzá.
A formájára lehet azt mondani, hogy unalmas. Ám ahogy az unalmas öltönyök is folyamatosan divatban vannak, úgy ezt az unalmas formát is lehet a rajongásig szeretni, tekintettel arra az ősi mondásra, mely szerint: "A divat változik, a stílus örök." Márpedig ez utóbbiból az LS400-nak bőven adagoltak a japán formatervezők, figyelembe véve az elmúlt 50 év limuzinjainak meglehetősen hasonló formaterveit…
Lexus LS 400 - A madám A japán fanatizmussal, évek hosszú sora alatt a tökéletességig faragott kocsi végül is 1989-ben került a futószalagokra, és indult világhódító útjára, és az elvárt sikert meg is hozta a "márkának". Az USA-ban egycsapásra ismert márka lett a Lexus, és az elmúlt 19 évben meg is mutatta, hogy méltó tulajdonosa annak a helynek, ahová került. Mert ez a kocsi tényleg tökéletes, ha a gyár által megadott karbantartásokat elvégzik, oda és akkor visz, ahova és amikor akarja a Gazda. Teszi mindezt olyan végtelen profizmussal, ahogy csak a Moulin Rouge örömlányai kényeztették a fáradt utazót a XX. század tízes éveiben. Egy cseppet sem csodálkozom rajta, hogy a statisztikák szerint Lexus-vásárlók 90 %-a soha életében nem vesz más autómárkát.
Az LS400 menthetetlenül beépült az amerikai kultúrába, az USA köztudatába. Aki nem hiszi, járjon utána: a legnagyobb klasszikusokat felvonultató hollywoodi filmben, a Tolvajtempóban van egy Hillary nevű négykerekű leányzó…
Tetszett a cikk? Küldd el az ismerősődnek!Hozzászólok!
Autócsoda (25/27)
K É P G A L É R I A
Lexus LS 400 - A madám -
Lexus LS 400 - A madám -
Lexus LS 400 - A madám -
Lexus LS 400 - A madám -
Lexus LS 400 - A madám -
Lexus LS 400 - A madám -
Lexus LS 400 - A madám -
Lexus LS 400 - A madám -
Van róla jobb fotód?
Küldd el nekünk!
Ajánlás
Van új ötleted, ami nem szerepel a listán?
Oszd meg velünk!
Mennyibe kerül?
A többség szerint ez:
8 375 000 Ft
Szerkesztő

Horváth Péter

Szólj hozzá!
  1. Biztonsági kód
Krystal
2017-01-19
14:29:25

"I'm impressed! You've managed the almost imbilsopse."

Bigcsabika
2012-01-17
17:47:23

"Én is mindent tudok róla,mert nekem több mint 1éve van!:) Régi autó,mert 93-as és ilyenkor már előjön pár tipus betegsége,de mind javítható aránylag kis pénzből!"

DTJ
2012-01-03
21:00:11

"Gratula a cikkhez, jo osszefoglalo. Mar 6 eve hasznalok LS400-at. A Toyota modszert a tokeletessegre valo torekvessel es az egyedi management-tel egyutt egyetemeken tanitjak uzletembereknek. Ha a Lexus LS400 commertial -t a youtube-ra beutod megtalalsz kb. 10-15 korabeli reklamot. A Team One nevu hires reklamugynokseget biztak meg annakidejen, hogy keszitsen reklamot, akiket szinten lenyugozott az auto belso erteke (pl a legzsak kapel csatlakozoja arany!!! boritasu) igy nem a mai autoreklamokbol ismert kulso es belso stilust, hanem a mely ertekeket dombortottak ki. Ha a wikipediaba beutod a LEXUS LS400-at, ott is talalsz hatterinfot. Pl 900 db motort legyartottak, mielott egyetlen autoba is beepitettek volna, volt olyan motor, amit olajcsere nelkul hajtottak 87 ezer merfoldon keresztul, csucssebessegen, hogy megtudjak, meddig birjak az apro alkatreszek. A fejlesztesi koltsg 1 miliard dollar volt!!! Szoval a kommentelok, akik a gengszterekrol szolnak es az autokat a kulsejuk alapjan itelik meg egyszeruen nem ismerik a tortenetet ennek az autonak. Elnezest, de a tudatlan hozzaszolasok kesztettek arra, hogy belepjek a kommentelok koze."

Csuka István
2010-02-11
23:27:39

"Én Angliában dolgozom és ilyen kocsim van már több mint egy éve!A legjobb kocsim a világon,pedig volt már egy jo pár jo kocsim!Kényelmes,és nagyon gyors!!!!!"

MR.balazs
2009-10-24
19:22:01

"visza vonom meg jo hogy a drogosok hasznaljak ronda aki ra nez szornyet hal ojan ronda mint a banat!!!!!!!"

MR.Balint
2009-06-23
01:17:37

"ami azt jelenti hogy alig veszik"

MR.Balint
2009-06-23
01:16:49

"japan uzletemberek mert az angoloknak otvan a bentle a franciaknak a renault a romanoknak pedig a dacia az olaszok alfaval a nemetek opelel az oroszok gaz-zal"

adam
2009-02-21
13:20:11

"pont nem... a drogdilerek inkább merci,bmw..ezt meg igazi üzletemberek "

MR.Balazs
2008-12-03
18:47:15

"jo kocsi de a drogdirerek hasznaljak az ijet kar:(( :(("

Ajándékötlet-Élmény-Úti cél Magyarországon-Természeti csoda-Autócsoda-Freestyle-Film-Építészeti csoda-Nagyváros-Könyv