Az ajánlási időszak lezárult
#19

Lancia Delta HF Integrale - Kockaexpressz

Száraz tények

Vagy mégsem?
Szavazatoddal Te is befolyásolhatod, hogy ez a cikk bekerüljön-e a Kihagy6atlanok névsorába!

  • Helyezés: 19. /27
  • Pontszám: 6.86
  • Szavazatszám: 247
A téma további cikkei
Adott egy átlagos alsó középkategóriás autó. Adott egy, ami az addigi sikereket szeretné folytatni a rali-világbajnokságon. Adott az FIA szabálykönyve, ami szerint kell legalább ötezer eladott példány a versenygép homologizációjához. Az eredmény közúti veszedelem, kockaformában.
Lancia Delta HF Integrale - Kockaexpressz A hetvenes évek közepén – nyolcvanas évek elején mintha a gonosz földönkívüliek minden autógyár fejlesztő központjából eltüntették volna a görbevonalzókat. Hirtelen minden autóról eltűntek az ívek. Minden pontot egyenesek kötöttek össze, a gömbölyű formák, domborodó lemezek helyett minden részt síklapok határoltak. Ekkoriban kezdett el szinte kizárólagossá válni az alsó középkategóriában a VW Golf által képviselt építésmód is: orrmotor elöl keresztben, fronthajtás, nagy utastér, csapott hátú ötajtós (vagy háromajtós) karosszéria. A Golf valódi kasszasiker lett ezzel a megoldással, pedig a recept egyszerű volt. A VW-nél terveztek egy olyan autót, ami nagyjából a Fiat 128-ashoz volt hasonlatos mind szerkezeti szempontból, mind pedig méreteit, motorizáltságát és menetteljesítményeit illetően, a formát pedig rábízták a Giorgetto Giugiaro vezette Italdesign stúdióra. Az utasítás csa