Az ajánlási időszak lezárult
#22

Dodge Ram SRT-10 - A nehézfiú

Száraz tények

Vagy mégsem?
Szavazatoddal Te is befolyásolhatod, hogy ez a cikk bekerüljön-e a Kihagy6atlanok névsorába!

  • Helyezés: 22. /27
  • Pontszám: 6.42
  • Szavazatszám: 237
A téma további cikkei
A gyárilag megvadított Dodge kisteherautó olyan, mint a bungee-jumping. Hatalmas nagy baromság, de attól még jó móka. Ki más találhatott volna ki ilyesmit, ha nem az amcsik?
Vannak érthetetlen dolgok: ott van például a country-zene, amin a jó ég tudja hogy mit esznek a tengerentúliak. Vagy például az, hogy az Amerikában eladott több milliónyi SUV (azaz tulajdonképpen terepjáró) közül elenyésző azok száma, amelyek valaha akár egy pillanatra is elhagyták az aszfaltot. ( Az árokba borulás itt most nem számít bele.)
Ezek után az sem meglepő, hogy az odaát rendkívül népszerű pick-upok nagy részének a platóján még soha az életben nem volt rakomány. Inkább csak az önkifejezés eszközeként használják ezeket a kisteherautókat azon sokak, akik igazi cowboy-nak érzik magukat. Képzeljük csak el, milyen lenne, ha nálunk is a lakosság fele platós Zukkal közlekedne, és az égvilágon semmit nem szállítana. Ugye milyen izgalmas?
Dodge Ram SRT-10 - A nehézfiú Az igazi kemény csávóknak persze ez sem elég. Az ő kocsijuknak nem csak nagyobbnak, machóbbnak, és brutálisabb kinézetűnek kell lenni a többiekénél, hanem erősebbnek és gyorsabbnak is. Rájuk is gondolt a DaimlerChrysler, és a PVO (Performance Vehicle Operations) nevű gyári boszorkánykonyha mérnökei egy 500 lóerős, V10-es Dodge Viper motor és egy Ram kisteherautó összeházasításával megalkották a SRT-10-est, minden idők legerősebb szériagyártású pick-upját. (A Zukos példára visszatérve, ez körülbelül olyan, mintha a derék lengyel szállítójárműbe a megvadult gyári munkások beleapplikáltak volna egy BMW M5-ös motort.)
Dodge Ram SRT-10 - A nehézfiú A végeredmény félelmetes: nem hogy a többi kisteherautóst, de még a szupersportkocsik pilótáit is jogosan önti el a félelem, ha feltűnik a visszapillantóban a Ram házfalnyi hűtőrácsa, ugyanis a Viperből származó 8300 köbcentis, tízhengeres motor több mint ötszáz lóerőt és 711 newtonméteres nyomatékot szabadít a szintén a Viperből származó hatfokozatú manuális váltóra. Az egészben az a legviccesebb, hogy annak idején a Viper konstruálásánál pont egy – a Lamborghini mérnökei által átdolgozott – Chrysler kisteherautó-motor került a sportkocsiba. A kékvérű sportautó-gyártók persze lenézték emiatt, de utolérni csak keveseknek sikerült. Most pedig bezárult a kör. Ez a motor - „munkásszármazás” ide vagy oda - 250 kilométer/órás végsebességig képes repíteni az SRT-10-est, ami nem sok ugyan egy Ferrarihoz képest, de az 5.3 másodperc alatt teljesített százas sprinttel a királykategóriában sincs oka szégyenre a Dodge-nak.
Dodge Ram SRT-10 - A nehézfiú A gyári tuningcsapat persze még rá is tett egy lapáttal és alaposan ki is hangsúlyozta a nem mindennapi menetteljesítményeket. Már a Ram alapmodellje is monumentális jelenség, a kiegészítők meg egyenesen félelmetessé teszik az SRT-t: a hatalmas, 22 colos Speedline alufelnik mögül pirosra festett féknyergek vigyorognak kifelé, a hátfal fölött egy spoiler növeli a leszorítóerőt, és a motorháztetőn egy óriási légbeömlő tátong. Ez utóbbinak a tátongáson kívül semmi egyéb funkciója nincsen, mivel a légszűrőházzal semmiféle kapcsolatban sincsen. Egy kamu légbeömlőért egy átlagos autó bizony kapna hideget-meleget, de itt az 500 lóerő jótékony hatására megússza a kocsi egy elnéző fejcsóválással.
Dodge Ram SRT-10 - A nehézfiú Tehát van egy vérbeli amerikai kisteherautónk, és mi vérbeli amcsi farmerként vágjunk neki a highway-nek. A malacokat már felraktuk a platóra, a pohártartóban lötyög a papírpoharas kóla, sültkrumplitól maszatos ujjainkkal már belőttük az 500 wattos gyári audioegységen a country-rádió frekvenciáját, tehát feltűrhetjük a kockás ing ujját, megigazíthatjuk a Jockey-kalapot, és az automata váltó karját D-állásba pöccentve mehetnénk is. Aztán hirtelen megtörik a varázs, elhallgat Johnny Cash. Árulás történt! Itt nincs automata váltó!!!
Dodge Ram SRT-10 - A nehézfiú Bizony a Ram nem tipikus amerikai. A PVO-s fiúk nem átallottak rendes futóművet, hatásos fékeket, és az élvezetes vezethetőség érdekében kézi váltót beletervezni a járgányba, pedig az tengerentúlon nemigen van ennek divatja, még a sportautók körében sem. A Dodge-nál viszont nincs ok panaszra. Elöl 15, hátul pedig 14 colos féktárcsák lassítják. Egy átlagos autónak az egész keréktárcsája ekkora. Elöl csavarrugós, független kerékfelfüggesztésű a kocsi, de hátul megmaradtak a jó öreg merev hídnál és félelliptikus laprugóknál, ami ugyan ósdinak tűnhet, de a ne feledjük, hogy itt egy teherautóról van szó. A kerekeken 305-ös Pirelli Scorpion Zero gumik feszülnek, a csillapításról elöl-hátul egycsöves Bilstein lengéscsillapítók gondoskodnak, nekik, és a teherautótól meglepően jó 56/44 százalékos tömegeloszlásnak köszönhetően kanyarodni is lehet az SRT-10-essel.
Dodge Ram SRT-10 - A nehézfiú Annak érdekében ne füstöljük szét a legapróbb gázpöccintéssel a hátsó kerekeket, hátra egy korlátozottan önzáró differenciálmű került, őt a váltóval egy könnyűfém kardántengely köti össze, ami olyan vastag, mint a Barátság kőolajvezeték. A diffit nagyon előrelátó módon egy vízszintes hatásvonalú lengéscsillapító köti a karosszériához, így az extra nagy teljesítmény sem szaggatja szét a hátsó futóművet. A folytonos gumifüstölést megakadályozandó, a Dodge diffije extrém hosszú áttételű, így egyesben kihúzatva majdnem 90 kilométer/órás tempóig gyorsítható, és akkor el lehet képzelni mit művel a maradék öt fokozatban. Ugyanakkor egy laza kilencvenes sebességnél hatodikban alig több, mint 1000 f/min környékén forog a motor, tehát akár kényelmesen utazgathatunk is vele, ha kedvünk tartja. Persze ebben az autóban ritkán fogja ezt tartani a kedvünk: elég egy visszaváltás és gázfröccs, és a menetszél rögtön leviszi a Jockey-kalapot, a kipufogó vadállati üvöltése elnyomja a bendzsó hangját, a kóla a hátsó ablakon loccsan, és a platón utazó malacok sokkot kapnak a gyorsulástól. A Ram SRT-10 a két és fél tonnáját meghazudtoló fürgeséggel indul meg, és úgy tör előre, akár egy gőzmozdony. Ilyenkor az ember elhiszi, hogy tényleg nincs semmi ami megállíthatja, vagy eltérítheti. Szerencsére ez nincs így, a jó fékeknek hála van egy valaki, aki meg is állíthatja, és az is elmondható, hogy a kanyarok sem hozzák zavarba. Olyan az irányíthatósága, mintha nem is 2,5 tonnás lenne, sokkal fürgébb, agilisebb benyomást kelt. A PVO-nál a kocsi keménycsávós jellegét valóban komolyan gondolták, ezért nincs se fékasszisztens, sem ESP, sem egyéb elektronikus ketyere, ami felülbírálná a sofőrt. A Ram pilótájának valóban tudni kell vezetni. Ha ez megvan akkor bátran lehet csúsztatgatni, keresztben autózni, gumit füstölni, a Dodge igazi jó játszópajtás lesz. Aki nem elég macho, az pedig a próbaút előtt jobb ha megkérdezi kezelőorvosát, gyógyszerészét...
Tetszett a cikk? Küldd el az ismerősődnek!Hozzászólok!
Autócsoda (22/27)
K É P G A L É R I A
Dodge Ram SRT-10 - A nehézfiú -
Dodge Ram SRT-10 - A nehézfiú -
Dodge Ram SRT-10 - A nehézfiú -
Dodge Ram SRT-10 - A nehézfiú -
Dodge Ram SRT-10 - A nehézfiú -
Dodge Ram SRT-10 - A nehézfiú -
Dodge Ram SRT-10 - A nehézfiú -
Dodge Ram SRT-10 - A nehézfiú -
Van róla jobb fotód?
Küldd el nekünk!
Ajánlás
Van új ötleted, ami nem szerepel a listán?
Oszd meg velünk!
Mennyibe kerül?
A többség szerint ez:
6 306 881 Ft
Szerkesztő

Horváth Péter

Szólj hozzá!
  1. Biztonsági kód
Kaleigh
2017-01-19
09:35:31

"What's it take to become a sublime exduenpor of prose like yourself?"

Cayden
2016-05-18
11:29:54

"I found just what I was needed, and it was engiitaenrnt!"

Jacob
2015-01-13
10:48:04

"love your pictures!!!! you are very tatlened and I would love to have my family's pics done, there are 4 of us. My husband, myself and 2 boys ages 16 & 12 ..contact me anytime via e-mail or work 887-4529 thanks bridgette"

Farkas patrik
2010-10-21
20:46:01

"Szerintem szép ez az autó de ha mem olyan sokat fogyasztana és egy kicsit olcsóbb lenne akkor lehet hogy vennék is egyet."

jewdi76
2010-09-15
11:07:05

"Oh boldog céltalanság..."

Cruse
2010-01-24
16:15:55

"Egy szép napon a Dodge tulajdonosa elhatározta, hogy próbára teszi a tulajdonában álló cége összes dolgozóját. Össze is hívta őket egy helyiségbe a tervezőszoba mellett ahol a hétfejű projektor lakott. -Barátaim. Csináljunk olyan autót ami még nem volt. Legyen erős is meg nem is. Legyen sportos is meg nem is, legyen szép is meg nem is, legyen használható, meg nem is, legyen életképes is meg nem is. Aki ezt megtervezi és legyártjuk és minden felsorolt kritériumnak megfelelő lesz a járműve az elveheti a fele anyósomat és egy olajkutat is kap délen, hogy legyen mivel tankolnia bele! Minden szakember nekilátott a dolognak. Terveztek rá sportos légterelőt. Meg raktak rá egy szőrnyű hűtőrácsot, hogy az út mellett kézen fogva közlekedő óvodások is sírva fakadjanak az ijedségtől. Ezzel egyszerre oldották meg a sportos és antisportos kinézet kérdését a szép és mégsem szép kérdésével együtt. Csináltak hozzá egy jó platót is amire akkor is targoncával lehet pakolni csak ha ezzel az eszközzel egyáltalán nem rendelkezik az ember otthon. Ráadásul igazán nagy dolgokat nem lehet vele szállítani, míg a kicsi dolgokat meg nem érdemes ezzel szállítani és így annak is megfeleltek, hogy hasznos legyen és nem is. A legkisebb tervező pedig egyszerűen nem tervezett semmit, hanem fogta a Viper motorját és az aranytojást evő Mc Donaldsos ételeken hizlalt munkásokkal beszaszerolta. A túlsúly miatt ezzel a motor táltos paripából hirtelen egy gebévé lett. Életképessége a megnövekedett teljesítménykényszer és túlsúly miatt hirtelen megszűnt. Amikor a munkájukkal végeztek, mindannyian az öreg tulaj elé álltak és büszkén mutogatták kezeik csinálmányát. Az öreg tulaj elégedetten hátradőlt, főnöki székén és a kész autón olyan nagyot nevetett, hogy azóta is rázza a piacot a nevetés. Itt a vége fuss el véle."

MR.Balazs
2008-12-03
18:44:40

"jo kocsi de csak ket ajtos azert nem tetszik:(( :(( "

MR.Balint
2008-12-02
16:31:55

"mindig is tecettek a dodgek de ez nagyon tecikk "

Kertiné Szőke Erika
2008-03-30
11:35:47

"Ez nem Al Bundy autója !"

pedro
2007-07-10
10:14:40

"nem kell mindent szeretni..."

Dani
2007-07-07
08:15:20

"Fújj amerikai.. Le a listáról!! :P"

Ajándékötlet-Élmény-Úti cél Magyarországon-Természeti csoda-Autócsoda-Freestyle-Film-Építészeti csoda-Nagyváros-Könyv