Az ajánlási időszak lezárult
#14

BMW M5 - Őrület gombnyomásra

Száraz tények

Vagy mégsem?
Szavazatoddal Te is befolyásolhatod, hogy ez a cikk bekerüljön-e a Kihagy6atlanok névsorába!

  • Helyezés: 14. /27
  • Pontszám: 7.16
  • Szavazatszám: 273
A téma további cikkei
A bajorok sört vedelnek, sramlit hallgatnak, vörös bajszot és rövidgatyát hordanak. Ja, és ők gyártják a világ egyik legelmebetegebb autóját.
Adott egy több mint 500 lóerős, 5000 köbcentis, V10-es motor, ami 8250-ig forog és 520 Newtonméter nyomatékot ad le 6100-as fordulaton. Rendes, Ferrari-kaliberű szupersportkocsikba való darab, még a GT3-as űberporsche is csak vágyakozhat ekkora ménes után. Ilyet egy négyajtós, felső középkategóriás igazgató-wagenbe csak egy idióta rak bele. Na meg a BMW.
Már 1973-ban, amikor a méltán híres 2002 turbót bemutatták, már akkor látszott, hogy a szolid túraszedánok gyártásába belefáradt derék Jürgenek agyában megpattant valami. Az alapból százharminc lóerős 2002ti motorjára rápakoltak egy jókora KKK turbót, adtak neki egy rövid áttételezésű, ötfokozatú Getrag váltót, tíz colos hűtött tárcsafékeket raktak az első tengelycsonkokra, és az egészet megkoronázták egy 40%-os önzáró diffivel.
BMW M5 - Őrület gombnyomásra Az egész persze nem lenne kerek, ha nem fűszerezték volna meg izgalmas cuccokkal: sportülések, sportkormány, piros műszerpanel és kiegészítő műszerek garmadája belül, kívül pedig markáns sárvédő-szélesítések, opcionális 6 col széles könnyűfém kerekek, és elöl-hátul spoilerek. A csak „Polaris Fehér” és „Chamonix Ezüst” színekben kapható karosszérián minden esetben ott volt a háromszínű „M” csíkozás és a korai gyártású példányok első spoilerén tükörírású „2002 turbo” felirat figyelmeztette az elöl haladókat a belső sáv mielőbbi elhagyására.
Ma már szinte nevetségesen hangzik a százhetven lóerő, de a hetvenes évek elején a 200-at is simán megfutó BMW maga volt a tomboló vadállat. És ez már csak egyre súlyosabb lett.
Az 1972-ben debütáló első 5-ös sorozat (E12) csúcsragadozója az M535i nevet viselte, soros hathengeres motorja már kétszáz lóerő fölött teljesített. A rá következő (E28-as) széria alatt lett a szintén sorhatos, majdnem 300 lóerős DOHC motoros gép neve simán M5-ös. Az E34-es modellben még szintén soros hathengeres, de már 300 lóerő feletti teljesítményű 3.6 literes motor üvöltött az M5-ösben, aztán Günterék rátettek egy lapáttal és az E39-es változatból épített M5-ös már négyszáz lóerős V8-assal büszkélkedhetett. Ez a kocsi is maga volt az elmebaj, de a legújabb (E60-as) BMW M5 túltesz mindenen. Az „M” részleg most fejleszthetett először önállóan motort, és ezzel az 500 lóerős, tízhengeres döggel hálálta meg. Az a legnagyobb pofátlanság az egészben, hogy míg a más gyártók által vért izzadva megalkotott hasonló teljesítményű autók közúton gyakorlatilag használhatatlanok, addig az M5-ös kulturált, csendes, könnyen kezelhető. Ugyanúgy le lehet ugrani vele a boltba egy rekesz sörért, mint akármelyik átlagos autóval. (Alapállapotban 400 lóerő, kényelmes hangolású futómű, váltó automata üzemmódban, menetstabilizáló bekapcsolva). Ha a boltból visszafele jövet ránkjön az ötperc, elég pár gomb megnyomása és egy hörgő-morgó kezelhetetlen vadállattal riogathatjuk a város lakosságát füstölő gumikkal, kilinccsel előre haladva.
BMW M5 - Őrület gombnyomásra Ilyenkor kézzel kapcsolgathatjuk a hétfokozatú SMG váltót, a futóművet bekeményíthetjük, a menetstabilizáló elektronika kikapcsolható, és a Power-gomb megnyomásával további 100 lóerő mozgósítható. Persze léteznek köztes állapotok, mint például a menetstabilizáló (EDC) úgynevezett M-Dynamic állása, amikor is kicsit jobban engedi csúszkálni az autót, de keresztbeállni már nem hagyja – a szembejövők őszinte örömére. Egy ilyen autónál természetesen nem illik fogyasztási adatokról beszélni, de ha mégis, akkor érdemes lenne lemérni azt is, hogy hány garnitúra hátsó gumit fogyaszt százon. Persze aki meg tudja venni annak ez sem lehet tétel, így – ha nem foglalkoztat minket a brazíliai esőerdők sorsa, és nem érzünk személyes bűntudatot a közelgő ökológiai katasztrófa miatt – akkor napi szinten használhatjuk az M5-öst.. Az a pár gomb pedig mindig ott lesz, hogy a sportlimuzin pillanatok alatt tomboló vadállattá válhasson...
Tetszett a cikk? Küldd el az ismerősődnek!Hozzászólok!
Autócsoda (14/27)
K É P G A L É R I A
BMW M5 - Őrület gombnyomásra -
BMW M5 - Őrület gombnyomásra -
BMW M5 - Őrület gombnyomásra -
BMW M5 - Őrület gombnyomásra -
BMW M5 - Őrület gombnyomásra -
BMW M5 - Őrület gombnyomásra -
BMW M5 - Őrület gombnyomásra -
BMW M5 - Őrület gombnyomásra -
Van róla jobb fotód?
Küldd el nekünk!
Ajánlás
Van új ötleted, ami nem szerepel a listán?
Oszd meg velünk!
Mennyibe kerül?
A többség szerint ez:
17 437 873 Ft
Szerkesztő

Horváth Péter

Szólj hozzá!
  1. Biztonsági kód
Kourtney
2016-09-01
18:00:45

"This ingt'hiss just the way to kick life into this debate."

Lucky
2016-08-28
00:00:34

"Eivohdnen! Haha nee dat alleen omdat ik er dichtbij woon. Ik weet eigenlijk niet, Antwerpen vind ik leuk, Londen, en Maastricht vind ik zeker ook heel leuk. Zoals je hoort in elke stad kan ik mijn weg wel vinden , groot of klein."

Narendra
2015-01-13
16:30:46

"2009.dec.21.(he9tfő) Utf3kornak : (me9g rosszabb mint előzőleg) a 4. hideg nap ?- kzedet kb. -13 vagy -14C - ( me1r 2.alkalommal indult el a ge1zkaze1nunk e9s e9pp f3re1t olvastam le ) - me1r csak kb. -12 C - (vagy csak a hőme9rő van tfal kf6zel az ajtf3hoz...) - ki-be me1szke1le1s. Me1s : edrtam egy keveset a "Nagy utaze1s" te9me1hoz (vase1rnaphoz) - kinek kedve e9s ideje van...tekerjen vissza oda. ********************************"Magamrf3l" - e9n bizony majd ege9sz szombat/vase1rnap a tv. előtt df6glf6ttem ( re9szben a hedrek miatt !) - repfclők - vonatok - e9s egye9b utaze1si nehe9zse9gek. cdgy azte1n annyi jf3 (e9rtelmes) műsort le1ttam (komolyan)- csak győzne9k edrni rf3la... (na, de tale1n me1skor ?- )(Most me9g illene/kellene me1sok blogje1ba is betekintenem...)"

marci
2011-01-21
14:27:12

"valaha volt legrondább BMW ez. egyszerűen csak nem szép. ha szép BMW-t akartok látni, nézzetek meg egy 6ost"

Dino
2009-11-17
16:30:27

"Nekem nagyon tetszik az M5 de kombiban még durvább. Szivesen vezetnék egy olyat.."

Sándor
2009-10-25
11:17:18

"Nekem már van m5-tőm és az ujj kasznis nagyon vaddisznó de már kezdem megunni ,mert 2-éve nálam van.Irjatok és kipróbáljuk persze aki még nem ment M5-tel."

ATTILA
2009-10-07
19:55:35

"Attila Hello nagyon jo a bmw m5 szeretem az álom kocsim mindent meg adnék egy ienért de az a kár hogy drága "

Mr.Nagy
2008-12-16
00:59:22

"Apám 15 éve BMW-vel jár, de ez volt élete legjobb autója. Aki megteheti, ilyet vegyen! Egyszer remélem nekem is lesz... őrületes!"

MR.Balint
2008-12-01
21:14:51

"eleg draga"

MR.Balazs
2008-12-01
21:12:47

"nekem mar a bmw m5 bol elegem van a nyit vetem belole"

NEÓ
2008-09-15
21:01:06

"EZ AZ IGAZI \"AUTÓ\" (ENNYI)"

Megla Gábor
2008-05-28
17:22:14

"Nekem már volt szerencsém egy saját M3-as BMW-hez,de e piskota lehet az M5-höz képest"

Csaba
2008-04-25
18:55:06

"Nekem teljesen mindegy, milyen autót vezetek. Csak BMW legyen! :-) Ki jön velem nyáron BMW-találkozóra, ősszel pedig az Oktoberfest-re? Hm?"

Dani
2008-03-30
10:01:01

"De majd ha egyszer kell, akkor biztos elszomorodik :P"

Farkas andrea
2008-03-30
09:56:26

"Nagyon jó autók a BMW. Az egyik ismerösnek már 120 ezer km van az autójában és még kötelező szervízen kívül nem sok mindent kellett rajta cserélni. "

Kertiné Szőke Erika
2008-03-30
09:40:51

"Miden álmom, hogy egyszer nekem is telik egy BMW-re"

Ajándékötlet-Élmény-Úti cél Magyarországon-Természeti csoda-Autócsoda-Freestyle-Film-Építészeti csoda-Nagyváros-Könyv