Az ajánlási időszak lezárult
#26

Mercedes-Benz SL600 V12 (1993) - A burzsoázia diszkrét bája

Száraz tények

Vagy mégsem?
Szavazatoddal Te is befolyásolhatod, hogy ez a cikk bekerüljön-e a Kihagy6atlanok névsorába!

  • Helyezés: 26. /27
  • Pontszám: 4.91
  • Szavazatszám: 23
A téma további cikkei
Van, aki szerint a kabriózás az autózás non plus ultrája. Van, aki egy tizenkéthengeres vezetésére esküszik, és akad olyan is, akinek egy Mercedes-Benz adja a tökéletesség élményét. Egy biztos: a tizenkéthengeres Mercedes SL 600 kabrió minden ínyenc listáján ott van.
Mercedes-Benz SL600 V12 (1993) - A burzsoázia diszkrét bája Vannak márkanevek, amelyek az idők során összefonódnak a minőség fogalmával. A Mercedes-Benz autói vitathatatlanul ebbe a kategóriába tartoznak már évtizedek óta. A Mercik mindig is a visszafogott eleganciájukkal, a kifinomult, de mégis elnyűhetetlen mechanikájukkal és a páncélautó-szintű masszivitásukkal öregbítették a német márka hírnevét. Az utóbbi két-két és fél évtizedben sajnos a Daimler-Benz (később DaimlerChrysler) is kénytelen volt beállni a sorba és tervezett élettartamú fogyasztási cikkeket építeni a csillagos emblémával. Egy 2008-as C-osztályos vagy E-osztályos is prémium minőség, de nem valószínű, hogy 2038-ban ezek még autók lesznek. Ellenben egy normál használatban levő, 1970-es évjáratú (tehát lassan 40 éves) állólámpás Merci még napjainkban is simán elszaladgál napi használatú autóként, mindenfajta nagyobb felújítás nélkül. Ez annak köszönhető, hogy annak idején a Mercedes mérnökei kifejezetten az örökkévalóságnak tervezték a jó öreg W114-est. A kocsi legtöbb alkatrészét olyan szinten méretezték túl, hogy annyi anyagból volt, amennyiből egy másik gyárban egy fél autót összehoznak.
Mercedes-Benz SL600 V12 (1993) - A burzsoázia diszkrét bája Ez a márka jó hírének a szempontjából jó, de pénzügyi szempontból öngól volt, hiszen a márkahű vásárlók nagy részének esze ágában nem volt lecserélni a 15 évesen is tökéletesen működő Mercit csak azért, mert az 15 éves. Mivel a kocsi visszafogott, őskonzervatív formatervéből adódóan leginkább a negyven feletti vásárlók körében volt népszerű, ezért simán előfordulhatott az is, hogy egy idősebb tulaj előbb krepált be, mint az autója. Mindebből kifolyólag úgy határoztak a gyárban, hogy a W114-es/W115-ös szériát leváltó modellnél, a "fekvőlámpás" Mercinél egy kicsit leichtbau-ra veszik a figurát. Állítólag.
Mercedes-Benz SL600 V12 (1993) - A burzsoázia diszkrét bája Merthogy a következő modellen, a W123-as kóddal jelölt járgányon (a köznyelvben: fekvőlámpás Merci, zöldséges Merga, dinnyés Merdzsó) semmi nem látszik ebből a törekvésből. Lehet, hogy a fejlesztők azt hitték, hogy csak poén volt az utasítás, vagy valami ilyesmi. A W123-as lett ugyanis a gyár (és mellesleg a technikatörténet) egyik legendás járműve, az elnyűhetetlenség szinonimája. Ezek az autók még azután is egyben vannak és üzemképesek, miután annyit kaptak, amennyitől három másik is simán kifeküdne. Egy állólámpás több évtizednyi taxi-üzemmód és heavy-duty dinnyecipelés után is pofátlanul jobb kondiban van, mint egy harmadannyi idős akármilyen másik autó.
(Jellemző sztori zárójelben: egyik jó barátomék egy G-osztályos terepjáróból szereltek ki egy kb. 450 ezret futott 300D motort, ami eredetileg egy fekvőlámpásban szolgált. A motor szétszedése után jött a döbbenet: a főtengely a forgattyúcsapoknál és a nyugvócsapoknál is századmilliméterre egyezett a gyári mérettel, azaz gyakorlatilag nem kopott. Több, mint durva.)
Mercedes-Benz SL600 V12 (1993) - A burzsoázia diszkrét bája Az 1993-as SL-Merci már messze nem ez a fajta, de ezt a hosszú kitérőt mindenképp meg kellett tenni ahhoz, hogy egy picit is éreztetni lehessen a kocsi atmoszféráját. Az SL ugyanazt a masszivitást és osztályon felüli minőséget sugallja, mint egy régi állólámpás vagy W123-as csak az SL-nél mindez kiegészül a minden igényt kielégítő luxussal is. A fényűző kényelem szerencsére mentes minden hivalkodástól: az alapvetően visszafogott, de mégis elegáns karosszérián alig találni díszítést és felesleges csicsát. A hűtőrácson lévő nagy méretű embléma is inkább a hagyományoknak szól, mint a szemlélődőknek. (A Mercedes kabrió- és kupémodelljein nincs króm a hűtőrácson és "célkereszt" a motorháztetőn, a matt fekete hűtőmaszk jóval laposabb és szélesebb, mint a négyajtósokon és jókora embléma foglal helyet a közepén. "Jó" ízléssel megáldott tulajdonosok a négyajtósokra is rákendácsolják házilag a nagy emblémát, úgy hogy a célkereszt is megmarad a motorháztetőn. Ez nem csak rendkívül esztétikus, de a respektet is növeli a konditerem/faludiszkó/illegális kutyaviadal részvevőinek a körében.)
Az SL tizenkéthengeres csúcsváltozatát csak egy diszkrét V12-felirat különbözteti meg a kisebb modellektől, csak az veszi észre, aki észre akarja venni. Olyan ez, mint Cartier órát, vagy Pierre Cardin inget viselni: nem azért hordjuk, hogy mások lássák, hanem egyszerűen csak azért, mert jó.
Mercedes-Benz SL600 V12 (1993) - A burzsoázia diszkrét bája A 600SL-ben egyszerre van jelen a mercizés, a kabriózás, és a tizenkét hengeres autó vezetésének az élménye. Ez lehet az az igazi katarzis? Talán igen, de a kocsi roadsternek egy kissé nagy. Igen, elragadó élmény amikor meglódul a két tonna és a nehézsúlyú aszfaltcirkáló úgy száguld, hogy közben minden parancsunknak engedelmeskedik. Jó dolog uralni ezt a kéttonnás szörnyet, és érezni, hogy szinte magától kisimul a kocsi alatt az aszfalt. Jó dolog méltóságteljesen hömpölyögni vele a parti sétányon lépésben, de a roadsterezés nem erről szól. Kicsi, könnyű, kétszemélyes, erős motorral és hátsókerékhajtással rendelkező nyitott autóban éppenhogy elférni, és egy kanyargós úton nagy sebességgel halálfélelmet átélni, na az a roadsterezés. A Merci ehhez túl kényelmes és túl biztonságos.
Mercedes-Benz SL600 V12 (1993) - A burzsoázia diszkrét bája A tizenkéthengeres motor sem az a fajta, mint a telivér olasz sportautókban azok a klasszikus V12-esek, amiket az egekig lehet pörgetni, és szinte kívánják hogy tapossák őket. Nem, a Merci motorja egy méltóságteljes darab, olyan, mint egy igazi gentleman: bár valóban erős, nem fitogtatja illetlenül az erejét. Aki nagyon tolni akarja az SL-Mercijének, az vegyen inkább egy V8-as SL500-ast és tuningoltassa fel az AMG-nél. Anyagilag körülbelül ugyanott van, egy AMG Mercedes is van olyan elegáns és exkluzív, mint a 600-as, és főként azért, mert a 600-as nem erősebb annyival, hogy az kiegyenlítse a nagyobb motor által okozott súlytöbbletet. A 600-asnak nem ez a lényege.
Mint tudjuk, a soros hathengeres motorok rendelkeznek a legkifinomultabb futáskultúrával, a V12-es meg nem más, mint két sorhatos egymás mellett, tehát a finom, vibrációmentes üzem szempontjából semmi nem ér a nyomába és sokaknak ez (meg persze a presztízs) megéri a tetemes árkülönbséget.
Mercedes-Benz SL600 V12 (1993) - A burzsoázia diszkrét bája Ezzel a kocsival megjelenni egyértelműen sikk, még annak ellenére is, hogy a márka imidzsét igencsak rombolják a kopasz, kilós fukszot hordó, kétes üzletekből élő izomtiborok, a felkapaszkodott butikosok, és mulatós zenészek. Egy szolid fényezésű, gyári állapotú SL600 azonban mindenhol tekintélyt parancsol, nem is érdemes tehát sportkipufogóval, bolti alufelnivel, gagyi króm sárvédőívekkel elcsúfítani, mert rögtön visszaminősülünk az előbb említett kategóriába. Olyan ez a kocsi, mint egy JPS alsógatya: nem illik a luxusszálló halljában közszemlére tenni, elég a tudat, hogy a viseljük.
Tetszett a cikk? Küldd el az ismerősődnek!Hozzászólok!
Autócsoda (26/27)
K É P G A L É R I A
Mercedes-Benz SL600 V12 (1993) - A burzsoázia diszkrét bája -
Mercedes-Benz SL600 V12 (1993) - A burzsoázia diszkrét bája -
Mercedes-Benz SL600 V12 (1993) - A burzsoázia diszkrét bája -
Mercedes-Benz SL600 V12 (1993) - A burzsoázia diszkrét bája -
Mercedes-Benz SL600 V12 (1993) - A burzsoázia diszkrét bája -
Mercedes-Benz SL600 V12 (1993) - A burzsoázia diszkrét bája -
Mercedes-Benz SL600 V12 (1993) - A burzsoázia diszkrét bája -
Mercedes-Benz SL600 V12 (1993) - A burzsoázia diszkrét bája -
Mercedes-Benz SL600 V12 (1993) - A burzsoázia diszkrét bája -
Mercedes-Benz SL600 V12 (1993) - A burzsoázia diszkrét bája -
Van róla jobb fotód?
Küldd el nekünk!
Ajánlás
Van új ötleted, ami nem szerepel a listán?
Oszd meg velünk!
Mennyibe kerül?
A többség szerint ez:
5 974 000 Ft
Szerkesztő

Horváth Péter

Szólj hozzá!
  1. Biztonsági kód
Kumar
2015-01-13
13:39:38

"daj??? c9n azt sem tudtam, hogy ott lehet kiszfarf3ke9szletet kapni! No majd megne9zzfck. Hol van? A gserekoyzte1lyon? Tegnap az f6sszes nagyszfclő egyszerre gare1zde1lkodott az Ikee1ban, e9n meg telefonon veze9nyeltem mit vegyenek. No aze9rt ez edgy persze tfal sze9p lenne... :)Csak anyf3s nem tale1lta az aje1nde9kot e9s kiagyaltunk valami me1st helyette.Apf3s meg mage1nak vett e1gyat az egyik szobe1ba."

Józsi
2012-02-05
22:33:57

"Merci egyik ha nem a legszebb sport kocsija igazi idöt álló forma mindig az egyik legszebb autó lesz a világon."

balazs
2009-10-24
19:23:52

"na az jo asztan jo kis kocsi mosmar visza vonom hogy nem tecik csak a belso az nem jo de a kulso kihagyhatatlan!!!!!"

Peti
2009-09-04
11:23:40

"Nem túl időtálló típus, szerintem...."

laci
2009-08-26
08:56:41

"a Mercedes w 140-es nél nincs jobb auto"

MR.Balint
2009-06-23
01:21:13

"szar lanyoknak valo"

balazs
2009-04-06
15:35:16

"nem anyira jo:P nekem nem tecik egy csepetsem!!!!!!!!!! "

Mr.
2009-01-14
15:06:25

"penge kis old school verda!!!"

Iliász
2008-07-23
13:41:46

"SL 600 az isten tudom nekem is van:-))) olyan a hangja hogy fel sem tünik ha nincs bekapcsolva a rádió."

Ajándékötlet-Élmény-Úti cél Magyarországon-Természeti csoda-Autócsoda-Freestyle-Film-Építészeti csoda-Nagyváros-Könyv